четвъртък, 29 юни 2017 г.

Вижте къде във Велико Търново ще е затворено движението утре

Снимка: Х. Павлов
В петъчния ден затворен за движение във Велико Търново ще е площад "Цар Асен I", както и прилежащите към него улици "Никола Пиколо" и "Иван Вазов" /след разклонението към ул. "Читалищна". Същото се отнася и за улица "Св. Климент Охридски". Ограничението ще важи от 18,30 ч. до 21,00 ч. и се налага заради откриването на Втори международен реанакторски фестивал "Ежедневието на средновековен Търновград - възходът на цар Калоян". 
Ако откриването приключи по-рано, движението ще бъде пуснато и преди 21,00 ч., посочват от Община Велико Търново.
В периода на временна организация се променят част от маршрутите на следните автобусни линии:

Линия 5 няма да обслужва квартал "Асенов" и старата градска част. От ВТУ към центъра на града автобусите ще се движат обратно през Южния пътен възел и ул. "Христо Ботев".

Линии 50 и 110 няма да обслужват квартал "Асенов". Те ще се движат до паметник "Велчова завера".

До същото място ще пътуват и линии с номера 20 и 40.

Пътят Велико Търново – Арбанаси – Горна Оряховица ще бъде основно ремонтиран

Снимка и информация: Община Велико Търново
Третокласният, но натоварен път между Велико Търново, с. Арбанаси и Горна Оряховица ще бъде основно ремонтиран още през настоящия строителен сезон. Това обяви в Старата столица регионалният министър Николай Нанков. Новината той съобщи по време на националната дискусия за стратегическа инфраструктура „Магистрала „Хемус” – възраждането на българския Север”. Велико Търново бе домакин на форума, организиран от вестник „24 часа” и МРРБ, с подкрепата на Общината и бизнеса.
Николай Нанков посочи, че финансиране ще бъде осигурено от републиканския бюджет, чрез постановление на Министерски съвет. Отпуснати ще бъдат средства и за ремонт на друг важен третокласен път в рамките на община Велико Търново – между селата Самоводене и Ресен.
Кметът на старопрестолния град Даниел Панов води сериозни разговори за финансиране на основната реконструкция на трасето към с. Арбанаси и Горна Оряховица още от миналата година. Освен преасфалтиране, ще бъдат изградени и отводнителни съоръжения.
Националната дискусия събра в Старата столица над 250 гости, сред които председателят на най-голяма парламентарна група Цветан Цветанов, депутати от всички политически сили, кметове и областни управители от цяла Северна България, представители на институции, на бизнеса, университетски преподаватели, много журналисти и граждани. По време на форума бе обявена новината, че най-малко 75 километра от магистрала „Хемус” ще бъдат построени в рамките на мандата на настоящето правителство.
Още до края на 2017 г. може да започне строителството на 9,3 километра от Ябланица до местност „Боаза” и още над 16 километра след Белокопитово, в посока Велико Търново. За още 50 километра от „Боаза” до разклона Плевен – Ловеч е възложено техническо проектиране. За участъците до Велико Търново и Търговище са създадени идейни проекти, за които се очакват екологични оценки през третото тримесечие на настоящата година. След излизането им ще бъдат избрани финалните варианти.
Пътното строителство в цяла Северна България става приоритет, обяви още министър Николай Нанков, включително рехабилитацията на пътищата от втори и трети клас. Обсъдено ще бъде и увеличаване на средствата, които централният бюджет отпуска на общините за шосетата от четвърти клас.


Строят магистрала "Хемус" от края на тази година

Снимка и информация: Община В. Търново
Още в края на настоящата година, или най-късно в началото на следващата, ще бъде подновено строителството на магистрала "Хемус". Най-малко 75 километра от аутобана ще бъдат изградени до края на мандата на настоящето правителство и поне още 30 км. след тях ще бъдат започнати. Това обяви във Велико Търново регионалният министър Николай Нанков по време на национална дискусия за стратегическата инфраструктура в Северна България. Форумът, събрал над 250 гости, бе открит от кмета на Старата столица Даниел Панов, министър Нанков и главния редактор на вестник „24 часа” Борислав Зюмбюлев. Реномираната българска медия, заедно с МРРБ и с подкрепата на Община Велико Търново и бизнеса, бяха инициатор на събитието.
Именно във Велико Търново, по време на дискусията „Магистрала „Хемус” – възраждането на българския Север”, бяха посочени първите конкретни срокове за съединяването на аутобана. Още до края на 2017 г., в зависимост от хода на процедурите, може да започне строителството на 9,3 километра от Ябланица до местност „Боаза” и още над 16 километра след Белокопитово, в посока Велико Търново. За още 50 километра от „Боаза” до разклона Плевен – Ловеч е възложено техническо проектиране. За участъците до Велико Търново и Търговище са създадени идейни проекти, за които се очакват екологични оценки през третото тримесечие на настоящата година. След излизането им ще бъдат избрани финалните варианти.
Широко одобрение получи анонсираният от министър Николай Нанков 7-годишен срок за цялостното довършване на магистрала „Хемус”. Сред гостите по време на дискусията бяха народният представител от Великотърновски регион и председател на най-голяма парламентарна група Цветан Цветанов, депутати от всички политически сили, кметове и областни управители от цяла Северна България, представители на институции, на бизнеса, университетски преподаватели, много журналисти и граждани.
Кметът на Велико Търново Даниел Панов благодари на регионалния министър Николай Нанков и на Цветан Цветанов, че са изпълнили обещанието си да инициират толкова важен форум, както и на вестник „24 часа” за организацията. „Правителството на Бойко Борисов е единственото, което предприе реални стъпки към довършването на магистрала „Хемус”, както и за изграждането на високоскоростния път Русе – Велико Търново – Свиленград. Тази стратегическа инфраструктура е жизненоважна за икономическото развитие на Северна България и за първи път е поставена като национален приоритет”, каза Даниел Панов. Около мнението му се обединиха всички присъстващи на дискусията. „Днес Велико Търново е символ на единението, а не разединение, около един от националните приоритети. Нека това обединение бъде за пример както на законодателната, изпълнителната и местната власти, така и на президентската институция”, подчерта кметът на Старата столица.
За високоскоростния път Русе – Бяла – Велико Търново – Свиленград, част от Девети европейски коридор Хелзинки – Истанбул, министър Николай Нанков посочи, че също са възложени екологични оценки на проектните варианти. Той посочи, че другото много важно за Северна България трасе и АМ „Хемус” действително ще се пресекат край Велико Търново.

Посочени бяха и конкретни финансови механизми – европейски средства, приходи от предстоящите за въвеждане тол-такси и дори публично-частно партньорство или концесии.

Община Велико Търново увеличава двойно субсидията за футболен клуб Етър

Снимка и информация: Община В. Търново
Община Велико Търново ще увеличи двойно субсидията за футболен клуб Етър, който от новия сезон на българското първенство се завръща в елитната Първа професионална лига. „Виолетовите” спечелиха шампионата във втората професионална дивизия и се окичиха със златни медали, а класирането им гарантира директна промоция в най-горния ешелон.
В началото на годината Община Велико Търново подкрепи финансово Етър със 150 000 лева. С решение от днес Великотърновският общински съвет одобри предложението на кмета на старопрестолния град Даниел Панов за увеличаване на средствата с още 150 000 лева. Така за цялата 2017 г. футболният клуб ще получи общо 300 000 лева.
Промяната се налага заради необходимия по-голям финансов ресурс, свързан с участието на „виолетовите” в Първа професионална лига. Увеличението бе гласувано от общинските съветници с пълно мнозинство.
Община Велико Търново е внесла в Министерството на младежта и спорта проект за основна реконструкция на осветлението на стадион „Ивайло”. Наличието му е задължително изискване на получаването на лиценз за провеждане на футболни срещи на ниво Първа професионална лига. Очаква се отпускането на финансиране, обявяване на процедури за изпълнител и стартиране на необходимите дейности.

Футболният терен на стадион „Ивайло” бе основно обновен по всички изисквания на ФИФА и УЕФА, като разполага със съвременни отводнителна, поливна, отоплителна и дренажна системи. Тревното покритие предлага отлични условия за футболистите. Изцяло реконструирани бяха лекоатлетическата писта, която също е сред най-съвременните в България, както и спортните зали в Южното крило. Инвестираните в спортния комплекс средства са над 5 милиона лева. 

Търсене в нашия сайт

Красотата на Велико Търново